Få vores nyheder på mail

E-handel med fødevarer - en udfordring for den interne logistik

Pressemeddelelse   •   Maj 09, 2016 08:30 CEST

Hvordan organiserer man et effektivt fulfilment center til e-handel med ferske, emballerede og dybfrosne fødevarer samt husholdningsartikler? Det har RedMart og SSI Schäfer i fællesskab fundet en løsning på.

Singapores førende e-handels-fødevareforretning Redmart havde derfor brug for en større logistisk overhaling. Virksomheden var i hastig vækst, og det stod hurtigt klart, at det var nødvendigt at flytte til en helt ny lagerfacilitet hurtigst muligt. Men det var ikke en helt enkelt opgave, der bare krævede en flytning. Det store antal forskellige lagervarer, der skal lagres i en bestemt rækkefølge, den korte frist til udlevering af varen og de ferske fødevarers begrænsede holdbarhed stillede store krav til en intelligent kombination af lager- og plukkesystemer. Resultatet blev et nyt og avanceret lager på ca. 10.000 m², specielt bygget til e-handelsordrer.

I tæt samarbejde med RedMart løste SSI Schäfer opgaven med en intelligent kombination af forskellige standardprodukter: Pallereoler med 1.140 pallepladser, en fritstående mezzanin i to etager på 940 m2, langspændreoler med 1.000 lagerniveauer og gennemløbsreoler med ca. 500 hylder til papkasser. Desuden blev lageret opdelt i fire temperaturstyrede områder: et med stuetemperatur på 22 °C, to kølerum med en temperatur på hhv. 7 °C og 2 °C og et fryseområde med en temperatur på -18 °C. Alle områderne er indbyrdes forbundet for at sikre effektiviteten i forbindelse med virksomhedens vækst.

Med det nye logistikanlæg kan RedMart tilbyde Singapores største udvalg af tørre og ferske fødevarer. På grund af kompleksiteten blev projektet opdelt i to faser. I første fase kunne RedMart allerede tilbyde over 15.000 lagervarer. I anden fase skal dette antal øges til over 50.000 forskellige varer. Den gennemtænkte lagerstruktur sikrer optimal produktlagring og et mere effektivt materialeflow. RedMart kunne mærke forskellen med det samme, for allerede i løbet af den første uge blev plukkehastigheden fordoblet.

”RedMarts vision er at være den e-handelsplatform, der har det stærkeste kundefokus i verden. Effektive fulfilment-processer og en infrastruktur med den højeste kvalitet i verden danner grundlaget for at nå dette mål. Vi er meget glade for, at vi valgte SSI Schäfer som den partner, der skulle hjælpe os med at løse lagerudfordringerne inden for e-handel med fødevarer. SSI Schäfers projektteam spillede en vigtig rolle i projektplanlægningen og -realiseringen, og resultatet overgår vores forventninger”, fortæller Vikram Rupani, medstifter af samt COO og CFO hos RedMart.

Vedhæftede filer

Word-dokument

Kommentarer (0)

Tilføj kommentar

Kommentar